download denne komplette guide!

Pinterest stormer frem og er i dag det fjerde største sociale medie globalt.
I starten var det forholdsvis kvinder der brugte Pinterest, men i dag har mændene også fået øjnene op for mediet.
Pinterest bruges til inspiration og indhentning af gode ideer. Hvor man tidligere havde en mappe i skuffen med udklip af ideér og gode artikler man ville gemme, er det idag muligt at gemme det elektronisk på ens Pinterest opslagstavle, sat i system i forskellige mapper (boards).

Pinterest har, i modsætning til eksempelvis Facebook, lang holdbarhed. Her bliver indhold ikke forældet – og forsvinder fra kunders timeline - få timer efter det er lagt ud. Er dit indhold interessant, vil det blive re-pinnet igen og igen, uanset hvor lang tid det er siden, det blev pinnet på Pinterest.

Du har her mulighed for, at organisere informationer til kunder og samhandelspartnere, og kategorisere produkter og serviceydelser i boards, og give de forskellige boards beskrivende navne og beskrivelser.

Bruger du de rigtige nøgleord i navne og beskrivelser, kan de føre til flere visninger og en højere placering på Google, og hvis nøgleordene også bruges i beskrivelserne af de enkelte pins, kan de også gøre det lettere for Pinterest brugere, at søge dine pins.

Pinterest skaber trafik og fungerer som en visuel markedsføringsmedie, der kan øge kendskabet til dine produkter og serviceydelser markant. Ligesom du kan følge andre Pinterest-profiler, kan andre også vælge at følge dig eller nogle af dine boards, re-pinne eller ‘like’ billeder du har pinnet til dine boards, kommentere på dine billeder eller de kan pinne billeder eller andet fra din hjemmeside.

På denne måde får du adgang til langt flere brugere, end du ellers ville kunne, fordi dine billeder automatisk dukker op på venners/følgeres boards og hos andre brugere, der har samme interesser som du har. Og dermed er der også skabt links tilbage til din hjemmeside, og dermed også flere besøg.

Hvis din virksomhed har et visuelt produkt er det helt sikkert et MUST at være til stede på Pinterest.
Har du en planteskole, ville det være oplagt at have et board med inspirationsbilleder til haveindretninger, et board med billeder af forskellige træer og tips til hvornår det er godt at plante træer, et board med stauder, buske, surbundsplanter, forskellige hækplanter og evt. et board med gode råd.

For en frisør vil det være oplagt at have nogle boards med forskellige frisurer. Frisurer til kort hår og til langt hår, frisurer velegnet til tykt hår eller tynt og fint hår, et board med drenge frisurer, et board med bryllupsfrisurer o.s.v. Så nye kunder kan finde inspiration til hvordan de vil klippes inden de møder op hos den pågældende frisør. Der kunne eventuelt oprettes et gruppeboard, hvor kunderne selv kunne uploade billeder til.

hair

Alt i alt er det vigtigt at man er der hvor ens kunder er, så man har mulighed for at påvirke dem.

Kom godt i gang med Pinterest – download denne komplette guide!